Reserveren van boeken in onze bieb "De Boekenzolder"

Kinderen kunnen een boek op onze school in "De Boekenzolder" reserveren via de site van de schoolbieb. Hoe doe ik dat?

Hoe kan ik een boek reserveren via de site van de schoolbieb? Ga naar de site van ’t Einder. Klik bovenin op SchoolBieb. Nu zit je op de site van de Bibliotheek op School. Klik rechtsboven op: ‘Aanmelden’. Hier moet je de gebruikersnaam en het wachtwoord van het kind invullen. De gebruikersnaam is het lenersnummer dat op de biebpas staat (of de gebruikersnaam van de schoolbieb zoals deze op de lijst vermeld staat die de leerkrachten van groep 5 t/m 8 hebben) en het wachtwoord bestaat uit de 4 cijfers van de geboortedatum. Bijvoorbeeld voor een kind dat jarig is op 8 maart is dat dus 0803.

Heb je ooit een nieuw wachtwoord aangemaakt voor de site van de openbare bibliotheek, bijvoorbeeld omdat je wel eens iets online reserveert of verlengt, dan is dit ook het wachtwoord voor de site van de schoolbieb.

Wanneer uw kind in groep 5 t/m 8 zit zouden wij het fijn vinden als u dit thuis eens met uw kind doet, zodat uw kind op school ook kan reserveren. Heeft u dit thuis al eens met uw kind gedaan, zorg dan dat uw kind de gebruikersnaam en het wachtwoord weet. Uw kind kan op school ook zelf een reservering plaatsen voor boeken die bij ons op school in "De Boekenzolder" aanwezig zijn.

Alvast bedankt voor uw medewerking!