Peuterwerk,BSO locatie ‘t Einder zoekt ouders voor oudercommissie

Beste ouder(s),

Wij zijn naarstig op zoek naar een aantal ouders die alle ouders van de kinderen die op locatie ‘t Einder worden opgevangen (Peuterwerk, BSO) willen vertegenwoordigen in de lokale oudercommissie.
Waarom een oudercommissie?
Het doel van de lokale oudercommissie is om in samenwerking met de organisatie de kwaliteit van de opvang te handhaven en verbeteren.

De oudercommissie heeft inspraak en dus invloed op diverse aspecten van de opvang. Tijdens vergaderingen worden adviesaanvragen afkomstig van de organisatie behandeld en zo worden gevraagde (en soms ook ongevraagde) adviezen geformuleerd over o.a.:

• de uitvoering van het kwaliteitsbeleid, in het bijzonder het pedagogisch beleid (m.b.t. de kwaliteit van het personeel, de groepsbezetting en het pedagogisch beleid)
  • het algemeen beleid op het gebied van voeding, opvoeding, veiligheid en gezondheid
  • de openingstijden
  • het beleid rondom voorschoolse educatie
  • vaststelling en wijziging van de klachtenregeling
  • wijzigingen van de prijs van de kinderopvang
Ook organiseert de oudercommissie themabijeenkomsten, ouderavonden en activiteiten voor o.a. de Dag van de Pedagogisch Medewerker.
Wie zit er in de oudercommissie?
In de oudercommissie zitten vanwege de onafhankelijkheid alleen ouders, dus geen (pedagogisch) medewerkers. Op dit moment zijn er geen ouders die in de oudercommissie zitten en daarom streven we naar minimaal 2 (bij voorkeur 3) aanmeldingen op korte termijn.
Aanmelden of meer informatie?
Ben je geïnteresseerd, wil je meer informatie of jezelf direct aanmelden? Neem dan contact op met Mandy van Grunsven, Coördinator Peuterwerk en BSO ‘t Einder. Dit kan per e-mail via mandy.vangrunsven@stichtinggoo.nl of telefonisch via 0492-361419 op maandag, dinsdag en donderdag.