Actiedag fietsverlichting!

Actiedag Fietsverlichting!

Op maandag 28 oktober was het de Dag van de Fietsverlichting in Nederland. Opvallen in het verkeer, zeker tijdens de wintermaanden is ontzettend belangrijk. Het voeren van goede fietsverlichting verkleint de kans op een aanrijding met 20% tijdens de donkere dagen. Op OBS ’t Einder is tijdens deze dag extra aandacht besteed aan het belang van een goede verlichting.

Een aantal leerlingen van groep 7/8 heeft met de sjablonen en spuitkrijt van de ANWB tags geplaatst met de boodschap ‘Zet je licht aan!’. Op de actiedag is er met de medewerking van Jamie Nicholls, wijkagente, en Theo van Gerven van Veilig Verkeer Nederland een controle geweest op de fietsverlichting. Bij ongeveer 50 leerlingen werd preventief gecontroleerd of het voorlicht en achterlicht het deed en of er goede reflectoren aanwezig waren. Bij de controle werden de leerlingen beloond met een mooie sleutelhanger. In de middag kregen een groep leerlingen van groep 4-6 les van de wijkagente over het belang van goede verlichting.

'Zet je licht aan!'