Het speciale NOS Jeugdjournaal over gezinnen in armoede

In Nederland hebben zeker 200.000 kinderen met armoede te maken. Dat zijn gemiddeld twee kinderen per klas. In deze extra uitzending van het NOS Jeugdjournaal hoor je wat het betekent om arm te zijn.

Lewis van 11 en Alya van 13 weten allebei hoe het is om te leven met weinig geld. Ook presentator en rapper Olivier Locadia heeft het meegemaakt. Hij werd bekend als Willie Wartaal en vertelt wat hij allemaal heeft meegemaakt als kind.

Link naar de uitzending

Hulpinstanties binnen Gemert-Bakel
Binnen Gemert-Bakel zijn er diverse instanties die ondersteuning bieden wanneer je moeilijk kunt rondkomen. Voorbeelden hiervan zijn:

• Schoolkosten (schoolreisjes, laptop), contributie, sportkleding of fietsen via Stichting Leergeld Gemert
  • Gratis kleding via de Kledingbank Gemert
  • De Pas Vooruit: Extra bijdrage bij te weinig bestedingsruimte. Neem hiervoor contact op met Lumens; bel naar telefoonnummer 040 - 219 33 00 (optie 3)
  • Weggeefwinkel De Cirkel: Voor meer informatie kunt u contact opnemen met dhr. Theo Saalmink via telefoonnummer 06 -1087 8587

Kijk hier voor een volledig overzicht: https://www.gemert-bakel.nl/inkomensondersteuning.