Hitte van deze week!

Beste ouders/verzorger,

De komende week wordt er een flinke hitte verwacht. Sommige scholen gaan over tot het draaien van een tropenrooster. Men kan echter niet zomaar een tropenrooster instellen. Dit kan alleen als de school nog voldoende uren in het jaarrooster over heeft. De inspectie ziet hierop toe. Ook heeft het tropenrooster gevolgen voor de ouders, vanwege de opvang van de kinderen.

‘t Einder gaat morgen gewoon school draaien, waarbij we ons programma afstemmen op het weer en we in overleg met elkaar kijken of er eventuele andere maatregelen nodig zijn.

Om de last van de hitte te beperken maken we gebruik van de adviezen uit het hitteprotocol. U moet dan denken aan:
  • zo min mogelijk de verlichting aan doen,
  • computers, monitoren en andere warmtebronnen zo min mogelijk gebruiken en het digitale schoolbord zo kort mogelijk aan doen,
  • zonneschermen bij zonsopgang naar beneden en bij zonsondergang omhoog,
  • geen intensieve bewegingsactiviteiten,
  • geen activiteiten in de volle zon, zeker niet tussen 12:00 en 15:00 uur,
  • de middagpauze inkorten en de ochtendpauze verlengen,
  • ‘s ochtends ramen en deuren wijd open,
  • zorgen dat kinderen en leerkrachten eenvoudig toegang hebben tot schoon water en extra drinkmomenten inplannen,
  • eventueel verkoeling zoeken met waterspelletjes en zwembadjes.

We willen u vragen om een aantal voorzorgsmaatregelen te nemen:
  • smeer uw kind(eren) 's ochtends al in met zonnebrandcrème geef uw kind(eren) luchtige kleding aan; liefst van katoen en eventueel een hoofdbescherming
  • geef uw kind een extra bidon/beker mee, zodat hij/zij die de hele dag kan vullen met water.

Heeft u toevallig (tijdelijk) een ventilator over, dan is het fijn als wij die een weekje mogen lenen. Dit helpt een beetje tegen de hitte in de lokalen. We houden het weer in de gaten en mochten we andere maatregelen moeten nemen dan houden we u daarvan op de hoogte. Hopelijk hebben we u zo voldoende geïnformeerd.

Vriendelijke groet,
team OBS ‘t Einder